Company Henning Renner

After working for 15 years at Continental Tires research and development in the field of subjective evaluation of tire characteristics I started my work as a freelance automotive testing engineer in October 2010. As a safety engineer I was responsible for the safety features of the test tracks on the proving ground Contidrom. Furthermore I have conducted training for new employees for several years. I speak english and spanish fluently.

In 1995 I finished my engineering studies with the degree dissertation titled: "Analysis of stabilisation of instable driving behaviour" with support of the rallye world champion Walter Röhrl, Porsche AG and the German car magazine sport auto.

 

 

Ich habe mit meiner Tätigkeit als freiberuflicher Ingenieur im Oktober 2010 begonnen. Zuvor war ich 15 Jahre bei der Firma Continental in der Forschung und Entwicklung- Bereich subjektive Bewertung von Reifeneigenschaften- tätig. Als Sicherheits- Ingenieur hatte ich die Verantwortung über die Sicherheitseinrichtungen der Teststrecken auf dem Versuchsgelände Contidrom.

Darüber hinaus habe ich mehrere Jahre die Ausbildung von neuen Mitarbeitern geleitet. Ich spreche fliessend englisch und spanisch.

Im Jahr 1995 habe ich mein Studium mit einer Diplomarbeit über die "Analyse der Stabilisierung von instabilem Fahrverhalten" abgeschlossen. Unterstützung bekam ich dabei vom ehemaligen Rallye Weltmeister Walter Röhrl, der Firma Porsche und der Fachzeitschrift sport auto.


Dipl.- Ing. Henning Renner

(Graduate Engineer)

Freelance Engineering Services for subjective/ objective Tire and Chassis Testing

 

Instructor for Driver- Safety- Trainings

Service Dienstleistungen für subjektive/ objektive Reifen- und Fahrwerksversuche

 

Instruktor für Fahrsicherheits- Trainings